תודה שהגעת
לפגוש אותי,
שמי רונית דהאן קאשי
2010 הייתה עבורי שנה שמצאתי את עצמי ניצבת בפני אתגר משמעותי בחיים, עד אז צעדתי להנאתי בשבילי עולם החינוך של המערכת הציבורית כגננת, מורה, רכזת סל תרבות רכזת חוגים ועוד תפקידים, ליוויתי מאות הורים וילדים.
הייתי מאושרת.
סטירת הלחי שהגיעה אליי בהפתעה גמורה ללא כל הכנה מוקדמת הצריכה ממני לחשב מסלול מחדש.
לקחתי פסק זמן.
בחרתי לצאת ולעבוד במערכת החינוך הפרטית ולממש חלום ישן כמנהלת מעונות יום. שם למרות הזהות הגמורה במהותה של המסגרת, כללי המשחק והדינמיקה שונים כי זהו עסק לכל דבר. עסק שצריך להבין בו ולדעת איך לנהל ולהתנהל.
במקביל המשכתי לעשות את הדבר שאני אוהבת מאוד, ללמוד.
שנתיים הייתי מחוץ למערכת החינוך הציבורית ובשנת 2012 פתחתי את העסק שלי שנקרא רונית דהאן קאשי – חינוך והורות
עשיתי מאז כברת דרך מקצועית ארוכה והכל בכוחות עצמי.
נטיית ליבי מאז ומתמיד הייתה ועודנה עם החלשים החלשות המוחלשים והמוחלשות בחברה חסרי האמצעים ואנשים שהגיעו בכוחות עצמם ללא קשרים או תמיכה.
זו גם אחת הסיבות אבל לא רק, שעם פרישתי ממשרד החינוך בשנת 2019 בחרתי ללמוד לימודי משפטים התמחות במסלול זכויות אדם.
היה בי צורך עז להבין היכן נמצא הצדק וכיצד הוא פועל בצמתי החיים.
לטובת אלו ששואלים "מה הקשר בין עולם החינוך לעולם המשפט?"
אני עונה: הכי קשור.
עולם המשפט ועולם החינוך עוסקים בחיים עצמם.
בזכויות, בנטילת זכויות, בשמירה על זכויות, בידיעת החוק ואי ידיעתו, במאבקי כוח בין חזקים לחלשים וכ"ו.
כיום, אחרי שאספתי אין-סוף תובנות שאותן אני מעבירה מתוך אמונה רבה לא.נשים במסע חייהן.ם אני מלמדת הורים נשות מקצוע ובני אדם בכלל לשפר את דרכי החינוך תוך מסע אל העצמי ודיוקו.
ללמוד להסיר מסכות ולהישיר מבט לאמת הפנימית.
כי שם טמון הפתרון, עם כל הקושי בדבר.
שם נעוצות תמיד התשובות.
כך נוכל לחוות חופש אמיתי מימוש ובעיקר אותנטיות, בדוק! מניסיון.
ויפה שעה אחת קודם.
בקיצור,
להיות מי שאני באמת.
לא אף אחת אחרת.
אז נכון, אני אומנם בעלת
תואר שני בחינוך מדעי הרוח רב תחומי (מכללת סמינר הקיבוצים)
תואר ראשון במדעי החברה והרוח (האוניברסיטה הפתוחה)
תעודת הוראה של מורה גננת מוסמכת בכירה לגיל הרך (סמינר אוהלו)
תעודה של מנחת הורים ומשפחה (מכון אדלר)
וגם תואר ראשון במשפטים LL.B (המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן)
אבל הכי גאה על מה שיצרתי ויזמתי בכוחות עצמי
כפי שאוהבת להזכיר לעצמי
בדם
יזע
ודמעות
הרבה דמעות.
את מודל הדלת הפתוחה – תקשורת הורים גננת פיתחתי במהלך קורס חובה לגננות. במקום לקטר כמו שאר החברות על שעמום נוראי החלטתי להפוך את הלימון ללימונדה ופרויקט הגמר של הקורס היה מודל העבודה הזה.
ולמה קראתי לו כך?
כי חלונות ודלתות מסמלים עבורי פתח לכניסה ויציאה של משהו.
כניסה של אור דרך…
מילוט ממקום פוגעני…
או דרך חדשה שנפתחת,
הזדמנות.
ומה קרה אחר כך?
במשך שש שנים כתבתי מאמרים בחינוך ופיזרתי אותם באהבה לכל עבר, אשר בהמשך קיבצתי את הכל וערכתי לשני ספרים.
לא תכננתי מראש לכתוב ספרים,
פשוט הלכתי עם הלב כמו שאני ממליצה תמיד.
הלכתי עם מה שאהבתי בלי לחשוב מה יצא לי מזה, אם בכלל.
וכך נולדו להם שני ספריי בהוצאה עצמית כי לא רציתי יותר בעלות או אישור מאף "גורם מוסמך".
דלת הגן פתוחה לדיאלוג (2018)
הילד אינו מקולקל (לא להורים בלבד) (2019)
שניהם יחד מסמלים ומהווים את שתי כנפיי הרוח שלי
כנף גן הילדים
וכנף ההורות
איתם למדתי לרחף יום יום.
בהמשך גם פיתחתי ערכות קלפים המבוססים על משפטי מפתח מהספר, קלפיי השראה וקלפיי אימון
"פותחת דלת פנימה"
"אוצרות הלב"
ב-2022 הוצאתי לאור את ספר הילדים המופלא שלי לטוס לירח לבדי!
ועוד היד נטויה.
אז אני רונית דהאן קאשי
אשת חינוך
מרצה
מנחה ומדריכת הורים ומשפחה
חוקרת את החיים
שואלת הרבה שאלות כל הזמן וגם עונה לעצמי
מחפשת הזדמנויות כי העולם פתוח ויש בו הכל מהכל.
כל אחת יכולה אם רק תרצה באמת
באמונה שלמה
WhatsApp us