פיזרתי קלפים מהסדרה שלי "אוצרות הלב" על גבי השולחן וביקשתי מהלומדות לבחור קלף שפוגש אותן. חלק לקחו קלף אחד אחרות לקחו מספר קלפים, זרמתי… לא ביקשתי מהן לצמצם לקלף אחד כמו שהרבה פעמים אני מבקשת בכדי למקד את המחשבה.
אחת הלומדות שיתפה ואמרה שהקלף שבחרה העלה בה את המחשבה שכמי שעובדת בתוך בית ספר ומערכת החינוך ופוגשת צוותי הוראה ברמה היום יומית התנהלות ודינמיקה אופיינית בתוך המערכת, היא למדה שמעבר לזה שהיא תציב גבול לילד שלה במידה וחצה את גבולות בית הספר באותה נשימה תלמד להגן על הילד שלה ולעמוד לצידו כי לא תמיד מה שהיא רואה תואם את משאלות ליבנו לגבי מערכת החינוך.
היא אומנם לא אמרה את זה במילים אלה אבל זה המסר שעבר מתוך דבריה.
אני לעומת זאת ציינתי שבחוויה שלי כמי שגם בילתה שנים לא מועטות בתוך כותלי מערכת החינוך ובתי הספר ראיתי את הצד המאתגר והסיזיפי והלא מוערך של עובדי הוראה נטיתי יותר אם לומר את זה כך להיות באופן כללי בצד של המערכת".
שורה תחתונה: זה לא "נכון" או לא נכון
זו נקודת מבט אישית שנובעת מתוך המשקפים המיוחדים שכל אחת ואחד מאיתנו מסתכלים על העולם מתוך דרכי החינוך שגדלנו ניסיון החיים ועוד.