לפעמים אני משתוממת מכך שאני צריכה להרבות במילים וכמעט לשכנע במקומה וחשיבותה של ספרות ילדים בגיל הרך וכיצד היא תורמת להתפתחות קוגניטיבית באמצעות השפה
באחד השיעורים שלימדתי אף הגדלתי לעשות והראיתי לתלמידות קטע קצר מהרצאה ביוטיוב של פרופ' מירי ברוך המדברת על מקומה של ספרות הילדים
אחד הרעיונות שהיא מעלה זה שכדי שילד בעתיד יוכל לקרוא טקסטים ספרותיים מורכבים כמו בהיסטוריה ביולוגיה וכדומה הוא צריך אוצר מילים גדול ז"א כדי שהוא יוכל לקרוא כל חומר שהוא רוצה הוא צריך פי 10 מילים באוצר המילים שלו
ואת הפער הזה בין השפה המדוברת בסביבתו שלא בהכרח תמיד עשירה, ניתן לגשר ולהעשיר דרך ספרות ילדים
לא יכולתי שלא להסכים איתה
ואני מוסיפה ואומרת שכסטודנטית למשפטים (לקראת סיום) כל מי שבעתיד ירצה ללמוד משפטים ולהיות עו"ד ולהצליח חייב.ת שתהיה לו או לה שפה עשירה כדי להתמודד עם טקסטים משפטיים , פס"ד, חקיקה ובטח ובטח עמידה ייצוגית בבית המשפט
אי אפשר אחרת
ולכן מחובתנו להנגיש ספרות ילדים לילדים.ות
ספרות ילדים חייבת להיות מונגשת על בסיס קבוע במסגרות הגיל הרך
חשוב לא פחות לארגן את הסביבה החינוכית שתהיה מותאמת גיל צרכים והתפתחות
ובהקשר לספרות ילדים לתת מקום מיוחד לה
בדוק!