לפרק את הפחדים שלנו

שתף את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כל פעם כשאני מלמדת ספרות הילדים אני מדברת על מקומה בהתפתחות של הילד והבסיס שהיא מהווה ברכישת הקריאה הכתיבה והלמידה הפורמלית והמאורגנת בחיי הלומד.

אני תמיד מדייקת את המסר הזה כמו מנטרה.
שישב טוב כמו שאומרים.

ואז תמיד אני מוודא קריאה.

כי גיליתי לא אחת שא.נשים גוררים איתם את הקושי וחוסר היכולת הממשית ביישום קריאה ז"א יכולת קריאה וכתיבה על באמת, ת'אכלס כמו שאומרים.
לא אחת מסתתרים מאחורי "המסך" הזה בתחושת בושה אמיתית וקשה.

לא משנה מה הסיבה (לקות, סביבה וכו') אותי תמיד מעניין מה אנחנו עושים בנקודת הזמן הזו. 
ובנקודת הזמן הזו אני תמיד בוחרת לקחת כמה זמן משיעור וללמד את יסודות הקריאה. 

הכי פשוט.
חלוקה לצלילים, חיבור בין צליל ועוד צליל למילה ובהמשך משפט.

כל פעם שאני עושה את התרגיל הזה על הלוח אני שומעת אנחת רווחה, תחושת הקלה ענקית מהבושה וההסתרה של "אני לא באמת יודע.ת לקרוא ואני לא רוצה שידעו זאת".

ולכן, בואו נפרק את הפחדים שלנו
כי לכולנו יש.
אין אחד שאין לו סוג של פחד זה או אחר ולא נסתתר מאחוריו.
כי הוא מכלה אותנו מבפנים.

מה שחשוב לציין היא העובדה שנוכל לעשות זאת אך ורך בסביבה תומכת.
תומכת חד משמעי!

ואני, זכיתי !!!!

עוד פוסטים באתר

מתוך כוונות טובות

השבוע היה לי רצף שיעורים אשר בכל שיעור לימדתי נושא אחר שקשור לגן ילדים ומסגרות הגיל הרך ומה שמפתיע או אולי ממש לא מפתיע בכל

רק יהלום מלטש יהלום

מדי פעם בילדותי, בחופש הגדול, אבא שלי נהג לקחת אותי ליום כיף בעבודה שלו.אבא שלי היה לוטש יהלומים.לי היה כיף בעבודה של אבא, לאבא פחות