בוריס הקשוח

שתף את הפוסט

באחד השיעורים בקורס שבו אני מלמדת את תומכות הלמידה בגנ"י  הקראתי את הספר "בוריס הקשוח"
זה ספר שאני אוהבת ודרכו  אני מדגימה קריאה לגיל הרך עידוד קריאה ואוריינות
אני מאוהבת בספר הזה הוא היה חלק ממצעד הספרים בעברו 

כשסיימתי לקרוא שאלתי את הבנות (ובן אחד חמוד)
"מי לא אהבה?"
"מי אהבה את הספר?"
רוב האצבעות שהורמו היה כאלה שלא אהבו
שאלתי: "מה לא אהבת בסיפור?" 
התשובות היו מגוונות
"לא אהבתי את האיורים הם היו מפחידים…"
"לא אהבתי את התיוג לרעים וטובים…"
"לא אהבתי את תחושת אי הנוחות שהספר גרם לי… "
"חשבתי מנקודת מבט של ילד שאולי זה יכול היה להפחיד אותו…"
וכך הלאה 
האמת? הופתעתי מהכמות הרבה של האצבעות שהורמו
אני רגילה ונתקלתי בעבר בכאלה שלא אוהבים את הספר אבל לא ברמה הזאת
ולכן מצאתי לנכון לעשות למידה
דיברתי על כך שחשוב שגננת או סייעת תבחר לקרוא ספר שהיא מתחברת אליו כי ההתלהבות שלה תדביק את הילדים.ות
דבר נוסף חשוב להפגיש ילדים.ות עם קשת רחבה של רגשות גם רגשות לא נעימים כי זה חלק מהחיים וצריך להתמודד כך מפתחים חוסן נפשי 
דיברנו שלאיורים יש מקום חשוב בספרות ילדים ועוד ועוד
היה מרתק, שמחה על הזכות לעורר מחשבה 
ובהקשר ל"בוריס הקשוח"?  אני עדין מאוהבת בספר הזה

עוד פוסטים באתר

נקודת מבט

פיזרתי קלפים מהסדרה שלי "אוצרות הלב" על גבי השולחן וביקשתי מהלומדות לבחור קלף שפוגש אותן. חלק לקחו קלף אחד  אחרות לקחו מספר קלפים, זרמתי… לא

עצור גבול לפניך!

בכל קרון ברכבת יש אדם אחד שמדבר בטלפון בקול רם כך שלא רק שזה מציק למי שרוצה לנוח ברכבת אלאתה גם נחשף לסיפוריו האישיים של אותו